Veelgestelde vragen

Welke maatregelen neemt Alflora tegen het corona-virus?

Alflora houdt nauwgezet de ontwikkelingen rond het coronavirus in de gaten om medewerkers en bezoekers van onze filialen veilig en gezond te houden. Daarbij volgen we de adviezen en landelijke richtlijnen, afgegeven door het kabinet en het RIVM. Lees hier verder welke maatregelen wij onze medewerkers en klanten vragen in acht te nemen.


Kan ik als particulier inkopen doen bij Alflora ?

Alflora biedt een compleet assortiment dat gericht is op bloemisten en andere bloem- en plantverwerkende afnemers. Ook zijn andere zakelijke inkopers die hun producten of dienstverlening willen verfraaien of op zoek zijn naar (woon)accessoires en decoratiemateriaal welkom bij Alflora.  

Alle bedrijven met een KvK-nummer, die aan bovenstaande omschrijving voldoen, kunnen zich als klant inschrijven bij Alflora. We verkopen niet aan particulieren. Kijk voor meer informatie over inkopen bij Alflora bij Over Alflora.


Hoe kom ik aan inloggegevens voor de webshop?

Online bestellen bij Alflora kan in een handomdraai! Binnen 5 minuten maak je hier een nieuwe account aan. Heb je al een account maar ben je je wachtwoord vergeten? Reset deze dan hier. Als je twijfelt of je al een account hebt kun je natuurlijk ook even contact met ons opnemen, wij helpen je graag verder.


Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen?

Heb je al geprobeerd je wachtwoord te resetten? Bij problemen met de webshop, kun je contact opnemen met de klantenservice van Alflora. Het telefoonnummer is +31 (0)88 22 44 990, het e-mailadres is klantenservice@alflora.nl.


Wat zijn de bezorgkosten? 

Het maakt niet uit welk product je bestelt: alle bestellingen vanaf €100,- we binnen Nederland en België gratis. Voor bestellingen onder de € 100,- betaal je bezorgkosten van €9,95. Deze tarieven zijn exclusief BTW. Bij levering op de Waddeneilanden hanteren wij op alle leveringen een toeslag van € 5,95.

Lees hier alles over onze bezorging en bijbehorende kosten in Nederland en buitenland.


Kan ik een bestelling ook afhalen op een filiaal?

Ja, bij het afrekenscherm kunt u een keuze maken tussen bezorgen en afhalen op locatie. Bij afhalen op locatie, kunt u een filiaal naar keuze ingeven. De bestelling ligt, indien besteld voor 12:00 uur, na 2 werkdagen op het door u gekozen filiaal klaar, u ontvangt een bericht als de bestelling klaar staat om opgehaald te worden.


Kan ik bij het franco orderbedrag in het filiaal, deze bestelling vanuit het filiaal ook franco aan huis laten bezorgen?

Nee, vanuit onze functie als cash-and-carry bezorgen wij niet aan huis vanuit de filialen. Webshopbestellingen leveren wij vanuit een centraal magazijn. Door de efficiente inrichting van dit logistieke systeem kunnen wij grote orders franco aan huis leveren.


Kan ik het volledige assortiment van Alflora ook online bestellen?

Grotendeels. De webshop biedt in principe alle basis- en trendartikelen aan. Uiteraard verdwijnen deze seizoensartikelen van de webshop, zodra de voorraad is uitverkocht. Er zijn soms echter wel verschillen tussen filialen onderling en het komt dus ook voor dat een specifiek artikel bij een filiaal wel beschikbaar is, maar niet op de webshop.


Zijn de prijzen in de webshop exclusief BTW?

Ja, zowel in onze filialen als in de webshop hanteren wij prijzen exclusief BTW. 


Wat zijn de openingstijden van de klantenservice van Alflora?

De klantenservice van Alflora is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 07.30 uur tot 16.30 uur. Het telefoonnummer is +31 (0)88 22 44 990. Je kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@alflora.nl. Op werkdagen ontvangt u binnen 24 uur een reactie.