Veelgestelde vragen

Account webshop

 

Kan ik als particulier inkopen doen bij Alflora ?

Nee. Alleen ondernemingen en organisaties die ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel kunnen inkopen doen bij Alflora. Alflora levert haar artikelen uitsluitend aan ondernemingen die ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel en die ook daadwerkelijk activiteiten ontplooien waarbij de van Alflora betrokken producten benodigd zijn en/of verwerkt worden. Alflora mag te allen tijde bewijs verlangen van het voldoen aan voorgeschreven voorwaarden.

Indien kwekerijen en/of publiekrechtelijke instanties geen bewijs van inschrijving in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel kunnen leveren omdat een vrijstelling van inschrijving geldt, dan geldt dit vereiste niet mits aan de overige voorwaarden is voldaan.

Bij twijfel omtrent het voldoen aan de voorwaarden beslist Alflora . Alflora behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor kandidaat-afnemers niet toe te laten tot haar groothandel en de web shop.

Hoe kom ik aan inloggegevens voor de webshop?

Er kunnen zich twee situaties voordoen:

1. U bent klant van Alflora.

Als u al klant bent bij Alflora, kunt u een account aanvragen voor de webshop door een e-mail te sturen naar klantenservice@alflora.nl. Vermeld in deze e-mail uw naam, uw debiteurennummer en het e-mail adres waarmee u wilt inloggen in de webshop. U ontvangt dan binnen 24 uur een bevestigingsmail met daarin uw inloggegevens.

2. U bent nog geen klant van Alflora

Als u klant wilt worden van Alflora, kunt u online het formulier Klant worden invullen. Nadat wij u gegevens hebben geverifieerd, ontvangt u van ons een bevestigingsmail met daarin uw debiteurennummer en de inloggegevens voor de webshop. 

Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen?

Bij problemen met de webshop, kunt u contact opnemen met de klantenservice van Alflora. Het telefoonnummer is +31 (0)88 22 44 990. Het e-mailadres is klantenservice@alflora.nl.

Bestellingen

 

Wat zijn de bezorgkosten in de webshop? 

Het maakt niet uit welk product je bestelt: alle bestellingen vanaf € 100,- bezorgen we binnen Nederland en België gratis. Voor bestellingen onder de € 100,- betaal je wel de bezorgkosten van € 9,95. Deze tarieven zijn exclusief BTW. Bij levering op de Waddeneilanden hanteren wij op alle leveringen een toeslag van € 5,95.

Bij een online order vanaf € 100 euro bezorgen wij uw bestelling gratis op het door u gekozen afleveradres. Bij een orderbedrag boven € 100 berekenen wij € 9,95 verzendkosten.

Kan ik een bestelling ook afhalen op een filiaal?

Ja, bij het afrekenscherm kunt u een keuze maken tussen bezorgen en afhalen op locatie. Bij afhalen op locatie, kunt u een filiaal naar keuze ingeven. De bestelling ligt, indien besteld voor 12:00 uur, na 2 werkdagen op het door u gekozen filiaal klaar, u ontvangt een bericht als de bestelling klaar staat om opgehaald te worden.

Kan ik bij het franco orderbedrag in het filiaal, deze bestelling vanuit het filiaal ook franco aan huis laten bezorgen?

Nee, vanuit onze functie als cash-and-carry bezorgen wij niet aan huis vanuit de filialen. Webshopbestellingen leveren wij vanuit een centraal magazijn. Door de efficiente inrichting van dit logistieke systeem kunnen wij grote orders franco aan huis leveren.

Kan ik het volledige assortiment van Alflora ook online bestellen?

in onze webshop kunt u de meest gebruikte basisartikelen bestellen. Dit assortiment gaan we gefaseerd uitbreiden. Ook kunt u de artikelen die we in onze stijlkaarten introduceren, direct online bestellen in de webshop. Uiteraard verdwijnen deze seizoensartikelen van de webshop, zodra de voorraad is uitverkocht.

Wat zijn de levercondities van een webshopbestelling?

In Nederland en Belgie bezorgen wij, indien besteld voor 12:00 uur, op werkdagen binnen 2 werkdagen. In Duitsland geldt een maximale levertijd op werkdagen van 72 uur. 

Levertijden naar een ander Europees of internationaal land gaat altijd in overleg met Alflora. Internationale orders (uit alle landen met uitzondering van Nederland, Belgie en Duitsland) worden ex works geleverd. Dat betekent dat een internationale klant in de webshop geen verzendkosten krijgt berekend; het transport en de transportkosten zijn echter wel voor rekening van de klant. Voor meer informatie kunt u hierover terecht bij het filiaal, waar u de bestelling wilt afhalen of van waaruit u de order wilt laten bezorgen.

Zijn de prijzen in de webshop exclusief BTW?

Ja, zowel in onze filialen als in de webshop hanteren wij prijzen exclusief BTW. 

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice van Alflora?

De klantenservice van Alflora is op werkdagen, van maandag tot en met vrijdag, telefonisch bereikbaar van 07.30 uur tot 16.30 uur.

Het telefoonnummer is +31 (0)88 22 44 990.

U kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@alflora.nl. Op werkdagen ontvangt u binnen 24 uur een reactie.