Veelgestelde vragen


Kan ik als particulier inkopen doen bij Alflora ?

Nee. Alflora levert haar artikelen uitsluitend aan ondernemingen die ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel. Alflora mag te allen tijde bewijs verlangen van het voldoen aan voorgeschreven voorwaarden. Indien kwekerijen en/of publiekrechtelijke instanties geen bewijs van inschrijving in het handelsregister bij de Kamer van Koophandel kunnen leveren omdat een vrijstelling van inschrijving geldt, dan geldt dit vereiste niet mits aan de overige voorwaarden is voldaan.

Bij twijfel omtrent het voldoen aan de voorwaarden beslist Alflora. Alflora behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor kandidaat-afnemers niet toe te laten tot haar groothandel en de web shop.


Hoe kom ik aan inloggegevens voor de webshop?

Online bestellen bij Alflora kan in een handomdraai! Binnen 5 minuten maak je hier een nieuwe account aan. Heb je al een account maar ben je je wachtwoord vergeten? Reset deze dan hier. Als je twijfelt of je al een account hebt kun je natuurlijk ook even contact met ons opnemen, wij helpen je graag verder.


Wat moet ik doen als ik niet kan inloggen?

Heb je al geprobeerd je wachtwoord te resetten? Bij problemen met de webshop, kun je contact opnemen met de klantenservice van Alflora. Het telefoonnummer is +31 (0)88 22 44 990, het e-mailadres is klantenservice@alflora.nl.


Wat zijn de bezorgkosten? 

Het maakt niet uit welk product je bestelt: alle bestellingen vanaf €100,- we binnen Nederland en België gratis. Voor bestellingen onder de € 100,- betaal je bezorgkosten van €9,95. Deze tarieven zijn exclusief BTW. Bij levering op de Waddeneilanden hanteren wij op alle leveringen een toeslag van € 5,95.

Lees hier alles over onze bezorging en bijbehorende kosten in Nederland en buitenland.


Kan ik een bestelling ook afhalen op een filiaal?

Ja, bij het afrekenscherm kunt u een keuze maken tussen bezorgen en afhalen op locatie. Bij afhalen op locatie, kunt u een filiaal naar keuze ingeven. De bestelling ligt, indien besteld voor 12:00 uur, na 2 werkdagen op het door u gekozen filiaal klaar, u ontvangt een bericht als de bestelling klaar staat om opgehaald te worden.


Kan ik bij het franco orderbedrag in het filiaal, deze bestelling vanuit het filiaal ook franco aan huis laten bezorgen?

Nee, vanuit onze functie als cash-and-carry bezorgen wij niet aan huis vanuit de filialen. Webshopbestellingen leveren wij vanuit een centraal magazijn. Door de efficiente inrichting van dit logistieke systeem kunnen wij grote orders franco aan huis leveren.


Kan ik het volledige assortiment van Alflora ook online bestellen?

Grotendeels. De webshop biedt in principe alle basis- en trendartikelen aan. Uiteraard verdwijnen deze seizoensartikelen van de webshop, zodra de voorraad is uitverkocht. Er zijn soms echter wel verschillen tussen filialen onderling en het komt dus ook voor dat een specifiek artikel bij een filiaal wel beschikbaar is, maar niet op de webshop.


Zijn de prijzen in de webshop exclusief BTW?

Ja, zowel in onze filialen als in de webshop hanteren wij prijzen exclusief BTW. 


Wat zijn de openingstijden van de klantenservice van Alflora?

De klantenservice van Alflora is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 07.30 uur tot 16.30 uur. Het telefoonnummer is +31 (0)88 22 44 990. Je kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@alflora.nl. Op werkdagen ontvangt u binnen 24 uur een reactie.